Op weg naar Slovenië - Reisverslag uit Kamnik, Slovenië van Stijntje Boer - WaarBenJij.nu Op weg naar Slovenië - Reisverslag uit Kamnik, Slovenië van Stijntje Boer - WaarBenJij.nu

Op weg naar Slovenië

Door: Stijntje

Blijf op de hoogte en volg Stijntje

24 Augustus 2015 | Slovenië, Kamnik

Zaterdag 22 augustus 2015

Uiteraard gaat er het begin van onze vakantie, traditiegetrouw wat mis. Deze keer is onze camper die we gehuurd hebben defect. Het motormanagement is kapot. Klinkt mij in de oren alsof de mannetjes in de motor de controle kwijt zijn. Er moet een heel nieuw management besteld worden uit Italië, die met een spoedvlucht naar Nederland gebracht worden. Dat gaat niet meer lukken voor onze dag van vertrek, dus krijgen we een alternatieve bus mee. Net zo lang als onze camper, maar een stuk smaller en daardoor ook veel minder ruimte voor de wijn die we mee terug willen brengen. Geen optie dus dat we deze bus voor drie weken gaan gebruiken. Prima bus hoor, rijdt als een zonnetje, maar ja die bergruimte is niet over te praten. We gaan op weg, we staan om zes uur op en laden de auto vol. Dan snel door naar Zevenhuizen waar de camper op ons staat te wachten. Net voordat we ingeladen zijn, komt de eigenaar van het verhuurbedrijf ons nog even uitzwaaien. Hij vertelt ons dat hij en zijn broer onze camper woensdag om komen ruilen in Slovenië, wat een service. Goed geregeld en een grote buiging voor Holland Camper Verhuur. We hebben thuis al uitgezocht dat we naar Kauerlach rijden, 50 km onder Neurenberg. Daar is een leuke camping aan een meertje met een vogelreservaat. De reis gaat voorspoedig en we hebben al snel het vakantiegevoel te pakken. Heerlijk drie weken samen op reis en dan een beetje werk combineren. Thuis heb ik diverse Kroatische boeren aangeschreven. Ik ben vorig jaar in Augustus al met Wendy van Puur Kroatië langs een aantal wijnboeren gereden en daar kan ik een aantal niet van vergeten. De boeren wel, maar niet de wijn die ze maken. Die ga ik deze vakantie nog een keer bezoeken. Geen straf, want ze liggen in een bijzonder mooi natuur/wijngebied, die ik met liefde nog eens bezoek. Ook heb ik in het zuiden van Kroatië een paar wijnboeren uitgekozen. Daarover later meer.
Na een dikke negen uur de Duitse snelwegen getrotseerd te hebben, komen we aan in Kauerlach. Bij camping Kauerlacher Weiher, er is plaats. Camper geparkeerd aan het meer en de vogels vliegen ons om de oren, net als de wespen, dus we missen onze wespenfluisteraar Bert meteen. Gelukkig hebben we een vliegenmepper meegekregen van Paul de camperverhuurder. Dus we moeten het nu zelf maar uitvinden. Er zijn al minstens vier gesneuveld.
De zon gaat langzaam onder en het wordt al wat kouder. Meneer Lvis is aan het koken en ik heb tijd voor mijn verhaaltje. Tot nu toe heerlijk. Morgen gaan we vroeg opstaan, om de rest van onze reis naar Sreco en Tanja voort te zetten. We kijken ernaar uit.
Foto’s tot nu toe op facebook. Morgen meer. Nu genieten van onze Champagne Marguet, die heerlijk smaakt na de negen uur die we gereden hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Kamnik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2015

Ongelukjes

02 September 2015

Bolle Boris

01 September 2015

Korcula en Korta Katarina

30 Augustus 2015

Net vakantie

29 Augustus 2015

Bled en zieke Boris en Eva Bordon
Stijntje

Vaak maak ik wijnreizen naar Slovenië en Kroatië, waar ik jullie graag van op de hoogte houd. Ik bezoek kleine wijnboeren en haal de wijnen waarvan ik denk dat ze speciaal zijn, naar Nederland. Omdat ik het leuk vind om jullie te vertellen wat ik zoal mee maak bij deze boeren en waarom ik bepaalde wijnen naar Nederland haal, houd ik deze blog bij. Ik hoop dat jullie ervan genieten. Ben je benieuwd naar mijn gekozen wijnen, die ik uiteraard in Nederland eerst voorleg aan mijn proefteam, dan kun je mijn website bezoeken: www.deboerenwijn.nl

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 92549

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: